Hoe bent u verzekerd?

Wij adviseren u dringend om voorafgaand aan de behandeling u zelf op de hoogte te stellen van de voorwaarden van uw ziektekostenverzekering. Wat wordt er door uw verzekering vergoed en wat moet u eventueel zelf betalen? Dit voorkomt teleurstellingen achteraf. Informatie over de vergoeding voor fysiotherapie.
Met alle ziektekostenverzekeringen hebben wij een overeenkomst en leveren wij gecontracteerde zorg.

Wij declareren rechtstreeks bij uw zorgverzekering maar u blijft zelf verantwoordelijk voor de betaling van uw behandeling. U kunt zich verzekeren tegen de kosten van fysiotherapie.

Bent u voldoende verzekerd?

Wat u moet weten:

Fysiotherapie wordt vanuit de basisverzekering maar beperkt vergoed.

1. Volwassenen (18 jaar en ouder)

Volwassenen komen niet in aanmerking voor een vergoeding voor fysiotherapie uit de basisverzekering. De behandeling is voor eigen rekening of u moet zich hiervoor aanvullend verzekeren.
In een (beperkt) aantal gevallen wanneer het gaat om (chronische) aandoeningen, de ‘Lijst Borst’ *, worden de kosten voor fysiotherapie wel vanuit de basisverzekering vergoed maar pas na de 20ste behandeling. De eerste 20 zijn voor eigen rekening of worden vergoed uit uw aanvullende verzekering als u die heeft.
* de ‘Lijst Borst’ is een bijlage van de Zorgverzekeringswet.

2. Kinderen (tot 18 jaar)

Kinderen krijgen altijd de eerste 18 behandelingen uit de basisverzekering vergoed. Dus geen eigen bijdrage!
Betreft het een aandoening op de ‘Lijst Borst’ dan worden na de eerste 12 behandelingen alle vervolgbehandelingen volledig vergoed uit de basisverzekering.
Betreft het een andere aandoening die niet op de ‘Lijst Borst’ wordt genoemd dan worden de behandeling na de 18de behandeling vergoed vanuit uw aanvullende verzekering.